მთავარიჩვენ შესახებ
ცენტრის შესახებდებულება შინაგანაწესისამსახურის ფუნქციებითანამშრომელთა ფუნქცია-მოვალეობებისტრუქტურადირექტორიმოადგილეები მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის სტრატეგიული გეგმა საბანკო რეკვიზიტებივირტუალური ტური2015 წლის პროგრამები2014 წლის პროგრამები 2016 წლის პროგრამები2017 წლის პროგრამები
კონკურსებისქემა
მასწავლებლის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემაСхема начала деятельности учителя, его профессионального развития и продвижения по карьереՈւսուցչի գործունեություն սկսելու, մասնագիտական զարգացման և կարիերային առաջընթացի սխեմա Müəllimin iş fəaliyyətinin başlanılması, peşəkar inkişafı və karyera irəliləyişi sxemi2011-2014 წლებში პროფესიული განვითარების სქემაში ჩართულ მასწავლებელთა შეფასებაკერძო სკოლების სქემასთან თავსებადობის დადგენის წესიბრძანებებივიდეო ინსტრუქციებიВидео инструкцииՎիդեո Հրահանգներ Video Təlimatlarხშირად დასმული კითხვები
პროგრამები
სტანდარტებიპესტალოციპროფესიული განათლების მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების პროგრამამასწავლებელთა და სკოლის დირექტორთა პროფესიული განვითარების პროგრამა ასწავლე და ისწავლე საქართველოსთან ერთადსკოლის მასწავლებელთა ონლაინ სისტემაში ჩართვა და დამეგობრება ევროპის ქვეყნების მასწავლებლებთან (eTwinning Plus)ასწავლე საქართველოსთვისდამწყები მასწავლებლის მხარდაჭერის პროგრამაინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ტრენინგების პროგრამაარაქართულენოვანი სკოლების მასწავლებლების პროფესიული განვითარების პროგრამა
რესურსებიგალერეაკონტაქტისაჯარო ინფორმაცია
 
ახალ საკანონმდებლო ცვლილებებს სამცხე-ჯავახეთში გაეცნენ
სიახლეების არქივი11 მარტი , 2015

მასწავლებლის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის ახალ სქემასა და უმაღლეს საგანმანათლებლო პროგრამებზე პრეზენტაციას ამჯერად, სამცხე-ჯავახეთის უნივერსიტეტის პროფესორები, სამცხე-ჯავახეთის რეგიონის საგანმანათლებლო რესურსცენტრების ხელმძღვანელები და სკოლის დირექტორები გაეცნენ. შეხვედრა საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრმა, მინისტრის მოადგილეებმა და მასწავლებელთა პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის ახალ სქემაზე მომუშავე ექპერტებმა გამართეს.

იქედან გამომდინარე, რომ სამცხე-ჯავახეთის რეგიონი ეროვნული უმცირესობებით კომპაქტურად არის დასახლებული, შეხვედრაზე ძირითადი აქცენტი არაქართულენოვანი მასწავლებლების პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის ხელშეწყობის დამატებით მექნიზმებსა და მათი ქართული ენის კომპეტენციების განვითარებაზე გაკეთდა.

აქამდე არსებული სისტემა ვერ უზრუნველყოფდა ეროვნული უმცირესობების ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლების მასწავლებლებისთვის ვერც საგნობრივი და ვერც პროფესიული უნარების გამოცდების ჩატარებას მათ მშობლიურ ენაზე. ეს ყველაფერი კი, ბუნებრივია, აისახება მასწავლებლების საქმიანობაზე და აფერხებს მათ პროფესიულ განვითარებას. გარდა ამისა, სახელმწიფო ენის არასაკმარისი ცოდნის გამო მასწავლებლებს აქვთ დაბალი მოტივაცია, გაიღონ ძალისხმევა პროფესიული განვითარების მიმართულებით.

პედაგოგთა პროფესიული განვითარების ახალი პოლიტიკის ფარგლებში, მოხდება ეროვნული უმცირესობებით კომპაქტურად დასახლებული რეგიონების სკოლების მასწავლებლების გადამზადება როგორც საგნობრივ, ასევე პროფესიულ უნარებში, ასევე ექნებათ ქართული ენის სათანადოდ დაუფლების შესაძლებლობა. ყოველივე ეს ხელს შეუწყობს ეროვნული უმცირესობების საჯარო სკოლებში სწავლა-სწავლების ხარისხის გაუმჯობესებას, პროგრამაში ჩართული თითოეული მასწავლებლის პროფესიულ ზრდას.

სამუშაო შეხვედრაზე აქცენტი გაკეთდა ბილინგვური მასწავლებლის, როგორც დამატებითი კვალიფიკაციის მქონე პედაგოგის საუნივერსიტეტო მომზადებაზეც. ახალი სასწავლო წლიდან უნივერსიტეტებში, მათ შორის სამცხე-ჯავახეთის უნივერსიტეტში, ამოქმედდება „მასწავლებლის მომზადების ინტეგრირებული პროგრამები და მულტილინგვური მოდული“. ახალი საუნივერსიტეტო პედაგოგიური პროგრამების შეთავაზება განსაკუთრებით მნიშვნელოვანი სწორედ, ეროვნული უმცირესობებით კომპაქტურად დასახლებული რეგიონების ახალგაზრდებისთვისაა მნიშვნელოვანი, ისინი ადგილზე შეძლებენ მაღალკვალიფიციური კადრებად ჩამოყალიბდნენ და გააძლიერონ არსერბული პედაგოგთა კორპუსი.

პრეზენტაციების შემდეგ შეხვედრა კითხვა-პასუხის რეჟიმში გაგრძელდა და აუდიტორიამ ყველა კითხვაზე პასუხი უშუალოდ სამინისტროს პირველი პირებისაგან მიიღო.